tirsdag 28. desember 2010

Tid for ettertanke...

Julen er for meg en tid for ettertanke og takknemlighet.
Takknemlighet for alt det gode man har i livet. God helse, trygghet, kjærlighet, familie og venner, samt økonomisk trygghet, jobb, mat på bordet og tak over hodet.
Ettertanke for de som ikke har det så godt. De som sliter, enten det er fysisk, psykisk eller økonomisk.
De som mangler trygghet, kjærlighet og familie. De som jula ikke er noen god tid for.

Ettertanke for de som ikke lenger er med oss.. Pappa er spesielt savnet i denne tiden. Jula er ikke det samme uten ham. Han var glad i jula, pyntet og laget julematen. Noe har gått tapt med ham, og selv om det nå er den 9. jula uten ham, så er det et like stort savn hvert år. Det har blitt et skille for meg det året han døde. Det var det siste året jeg feiret jul hjemme.

I år har mamma feiret sammen med meg og broren min. Det har vært en kjempekoselig jul, samtidig som en trist nyhet har lagt litt skygge over gleden. En av mine nærmeste fikk beskjed på bittelillejuleaften at h*n hadde kreft.. Så vi går en tøff tid i møte, min lille familie. Forhåpentligvis går det bra, prognosene er gode..

Men det er en sjokkbeskjed å få for vedkommende uansett. Og det får meg tilå tanke over hvor skjørt livet er, hvor fort det kan endre seg... Ta vare på hverandre, og bruk dagene man har til gode gjerninger. Ikke kast bort tiden på bitterhet, misunnelse og krangel om bagateller. Livet er for kort til det!
Fyll dagene med glede, kjærlighet og gode minner. For til slutt er det minnene som bringer oss glede, de gode minnene om tider som har vært, om de kjære rundt oss.

Riktig god romjul til dere alle :)

Klem Line

1 kommentar:

Villa von Krogh sa...

Stor klem til deg Line! :)