mandag 20. desember 2010

På pinnene i desember

Jeg har hatt strikkedilla de siste 2 årene, og har alltid et eller flere prosjekter på gang.
Det var min oldemor som i sin tid lærte meg å strikke som 4 åring, og da jeg var syv prøvde jeg meg på å strikke genser til lillebroren min, med et ikke særlig vellykket resultat... Den ble aldri ferdig, men jeg synes jeg skal ha credit for pågangsmot og god tanke.
Håper og tror jeg har blitt litt flinkere siden den gang, i år er det iallefall noen som får hjemmestrikkede ting i julegave.
Til neste år satser jeg på at enda flere får hjemmestrikkede ting i gave, for jeg har allerede begynt på julegavene :)

Første gang jeg har strikket hansker :)

Et deilig sett i silke alpakka garn, sååå mykt og deilig... Er jo så masse flott garn i butikkene!
På pinnene nå er både grytekluter, hekling av bestemorpledd, et lignende sett med pulsvanter og hals og etui til strikkepinner.. Alt på en gang! I velkjent Line-stil ;)

Ingen kommentarer: