tirsdag 9. november 2010

Julebakst

Her i Nord har det kommet masse sne de siste dagene, og jeg kjenner julefølelsen komme snikende i takt med at naturen rundt meg hylles inn i et hvitt mykt glitrende teppe, trærne har fått vinterkappen på og gradestokken kryper stadig lengre ned på minussiden.

Jeg elsker juletiden! Jul for meg er synonymt med hvit sne, familie, venner, god mat og drikke, marsipan, glede, latter, minnene om de som ikke er blandt oss lengre, sene kvelder, lange samtaler, besøk, julesanger, julegaver og såklart julekaker.

Siden vi bor et stykke fra familiene våre har jeg ikke bakt så mye før jul de siste årene. Men i år kjenner jeg trangen kommer allerede nå.
Så i dag har jeg bakt kokosmakroner. Min julefavoritt.


Oppskrift finner du her .

Velbekomme! Nå skal jeg kose meg med kokosmakroner og et stort glass melk *nam*

Ingen kommentarer: