torsdag 19. august 2010

Vi går en spennende høst i møte

Det skjer mye i vårt liv for tiden..
Etter en fraværende kald sommer, der det forresten har kommet litt sne hver mnd oppe på fjelltoppene, står nå høsten foran oss.
Jeg liker høsten. Mørke kvelder, høststormer, innekvelder med levende lys og strikketøyet i fanget eller en god bok. Dessuten er naturen full av flotte farger og bær og sopp. Men så var det den kalde sommeren da, så da får vi se om vi finner noen bær i år.
Men tilbake til saken. Jeg er flink å forville meg langt ut på viddene, lett å avlede kan man vel si.



Det skjer som sagt litt i livet vårt. Vi har funnet et hus vi vil ha. Om det blir det, kommer litt an på hva banken kommer fram til.. Vi venter på takstmann for å få takst på den ene boligen som vi har fra før, sånn at den kan bli overtatt av de som leier der nå. Banken er positiv så da får vi bare tenke positivt vi også.

Skal bli så bra med større plass! Hele 3 ganger større plass faktisk. Og endelig får Panikken (bilen min) eget hus den også, for det er dobbelgarasje med hems på tomta. Masse lagringsplass, stor hage og nærhet til skoler, barnehage og butikk. Perfekt plassering for oss. Jeg gleder meg til å hente alle tingene mine som fremdeles står på lager fordi vi ikke har plass der vi bor nå. Blant annet kistebordet mitt som jeg er så glad i, som forresten skal få en aldri så liten make-over når den tid kommer. 

Og større plass vil vi mest sannsynlig komme til å trenge snart.
Denne uke ble vi nemlig godkjent som fosterforeldre.
Så livet vårt kan plutselig bli snudd på hodet. Og det er både spennende og skremmende føler jeg.
Men dette er noe vi har snakket om lenge. Og noe vi begge ønsker veldig sterkt.


Er så mange barn der ute, her i vårt eget land, som trenger et godt hjem, kjærlighet og trygge rammer og en ny sjanse. Så vi tenkte, at så lenge vi har overskudd og mulighet, så er det noe vi absolut føler vi skal gjøre. Så da meldte vi oss på PRIDE-kurs, og det har vært en flott opplevelse. Ikke bare har vi fått masse ny kunnskap om det å være fosterforelsre, men vi har blitt kjent med mange flotte mennesker. Jeg har lært mer både om meg selv, partner og forholdet oss i mellom. Og det har gjort at vi nå står enda sterkere sammen. Så anbefaler alle som føler de har interessen og muligheten til det, vurder å melde dere på et kurs. Det er skrikende behov for flere fosterhjem. Dere kan lese mer om det her.



Så høsten kan virkelig bli spennende!

Bildene er hentet fra google.no, nrk og fosterhjem.no.

Ingen kommentarer: