torsdag 4. oktober 2012

På pinnene: Cupcakekjole

Da er endelig cupcakekjolen til frøkna ferdig! Bare damping som gjenstår.

Mønsteret finnes i SandnesGarn's Mix Barn hefte1109.
Kjolen er strikket i str 6 år i sisu. Obs at det for største størrelsen er oppgitt feil garnmenge for lys grå og grå. Derfor måtte jeg bytte litt om på møbsterfargene på selve cupcakene. Man trenger 2 nøster med grå istedenfor 1, og jeg hadde 1,5 nøste med lys grå igjen da jeg var ferdig med kjolen.

Så da blir det lue på frøkna i samme stil :) Ho var forresten veldig fornøyd med det ferdige resultatet.

Under kjolen ligger nattevaktprosjektet mitt, et sitteunderlag klart for toving. Strikket i garnet Ullrikka fra Nille. Første gang jeg strikker i garn fra Nille, er spent på det ferdige resultatet.

Ingen kommentarer: